söndag 23 augusti 2015

Om igen fast på tyska

Godmorgon, sitter och pysslar med mina bilder med en stooooor kopp kaffe som sällskap. Vaknade ubertidigt så jag har redan haft en lång tyst stund vid datorn och familjen sover fortfarande.

Underbart med en sommarhelg till, de här kvällarna när man promenerar hem sent, som igår efter lördagsbubbel på en altan hos vänner i byn.

Idag ska jag unna mig att ligga på ett täcke i trädgården med en bok tills det är dags att åka och heja på Pärlans fotbollsmatch.




För två år sedan så var fotografen Camilla Isaksson hos oss och plåtade vårt hem en hel dag, knappt ett år senare så kom det med i Drömhem och trädgård. Här kan du läsa om när Camilla var hos oss och här om Drömhem & Trädgård!

Nu två år senare så har ett tyskt magasin gjort ett repotage av det.

Jag hade fått veta av Camilla att numret med vårt hem kommit ut i butik men jag visste inte vad magasinet hette!! Så när vi på väg hem från Spanien mellanlandade i Tyskland så smygkollade jag alla inredningsmagasin på flygplatsen och de som var inplastade köpte jag! Men jag hittade det inte och fick vackert vänta tills jag fick magasinet skickat till mig av Camilla!


bild Camilla Isaksson


På två år så har det iallafall förändrats litegrann i vårt hem och på flickorna ser man att detta var ett tag sen. Ärtan var bara sex och hade knappt några tänder att tugga i sig den jättepolkamaräng som jag hade stylat fikabordet med!


bild Camilla Isaksson





Bild Camilla Isaksson
 
 
Så välkomna hem till oss, för två år sedan!


Hallen är ett av mina pågående projekt, tar lite tid när jag letar efter specifika detaljer! Spegeln är utbytt mot en stor gammal guldspegel.



Bild Camilla Isaksson



Loppat skåp till tvättstugan, står i allrummet tills jag finner ett annat skåp hit! I tanken vet jag precis hur det ser ut! Men det har inte dykt upp på någon auktion eller loppis ännu!



Bild Camilla Isaksson



En älskad inredningsdetalj, spiraltrappan i järn som slingrar upp till gästloftet från TVrummet. Impulsköpt på byggnadsvården under vårt husbygge.



Bild Camilla Isaksson





Bild Camilla Isaksson





Bild Camilla Isaksson


Ballerinans rum, hennes samling av utdansade skor har växt sig mycket större på två år!


Jag har lovat henne att fixa till sitt rum under hösten eftersom hon var fem när vi flyttade hit och hon nu blir tretton i vinter. Sessan vill inte ha prinsesskronor som fond längre......



Bild Camilla Isaksson



Ärtan har också växt ur en massa saker på sitt rum så att det får bli ett parprojekt med deras rum under hösten så att jag kan flytta och mixa saker mellan rummen!



Bild Camilla Isaksson



Älskade blå spisen som är kökets drottning!




Bild Camilla Isaksson




Bild Camilla Isaksson



Hade frossat helt i blommmor på Hötorget inför denna fotosession!



Nu har J vaknat och står och fixar pannkaksfrukost och innan den så blir det ett iskallt morgondopp för oss två.


Önskar alla en underbar solig söndag!




                                                                      Kram Jenny








16 kommentarer:

  1. Ni har ett otroligt vackert hem & sååå fantastiskt roligt att få vara med i Inredningstidningar även Tyskt hihi
    ♡ -ligt Grattis eller ...Vad säger man fniss,nåja Ha en alldeles un derbar Söndag fina du!

    /Kram från lilla mig i go☼-en :)

    SvaraRadera
  2. Kul att få vandra runt i ert fina hem. Iskallt morgondopp ska jag ta ett nu. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Å så vackert hem ni har!
    Fin dag till dig!

    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul att ni fått med ert vackra hem i ett tyskt magasin. Så många fina bilder. Hoppas du har en skön söndag. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder på ett vackert hem !!
    Jobbar du med inredning ??
    Hoppas du får en underbar söndagskväll
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  6. Helt fantastiskt vilket vackert hem du har! Magiskt! Tittade på de två länkarna också. Fina inlägg de också med många inspirerande foton!/Kram

    SvaraRadera
  7. Otroligt vacker har ni det, men naturligtvis så faller vi lite extra för ert kök och framförallt er spis!!! Herr M sa direkt, "men där är ju vår spis"... hahaha:) Vilket fantastiskt minne att ha tidningarna kvar för att bläddra i, senare längs livsvägen.

    Hoppas du får en fin vecka,
    kramar

    SvaraRadera
  8. Så fint ni har det och så kul att visa det i ett eller flera magasin. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Jättekul! Roligt att få se lite mera från ditt vackra hem också!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. En stooor kopp kaffe för mig också. Väntar på att en deg ska jäsa så jag kan baka ut den till matbröd. Bäst att skynda så jag hinner ut i solen sen.
    Ni har det så vackert och fint hos er, det ser ut som en dröm!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  11. Men så KUL och överraskande! Älskar ditt kök... ja, hela ditt hem! Så fint! Inte konstigt att tysk tidning ville köpa de fina bilderna.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  12. Tjoho vad kul! Ni har så superfint!!! Måste vara kul att se det i en tidning och ännu roligare i en utländsk!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Jättefint reportage, tror jag läste det! Ja mycket hinner ändras på två, man ändrar, byter och stilen ändras med tiden...precis som det ska vara!
    Önskar dig den bästa av veckor...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  14. Superkul!
    Och superfint!

    Ja, nu är jag tillbaka... tack för söta hälsningen. Det blev ett lite längre uppehåll än jag trott, men nu är lusten tillbaka =)

    stor kram
    Jannike

    SvaraRadera