torsdag 23 oktober 2014

Tid hemma

Svårt ibland att få tillräckligt mycket av kan jag känna, efter en helg med bortrest man toppat av att flickorna hade rekord av aktiviteter på schemat så att jag tillbringade mesta tiden on the road så har jag denna veckan haft ett behov av att bara vara hemma och hålla på med lite småfix efter jobbet på dagarna.



Som till exempel att sätta upp krokar i garderoben,


Plats för ännu flera par jeans, älsklingsplagget nummer ett, alltid!



Jag blev helt kär i dessa korten från Tine K som låg i goodiebagen på bloggeventet i Enköping, har satt dem lite överallt,


förutom i garderoben till exempel i tvättstugan.




Mer hemmafix från veckan, planterat massvis av lökar, tydligen galet sent ute för det läste jag på förpackningen men jag tryckte ned dem ändå när jag för en gångs skull kommit ihåg att köpa lökar en höst. Hoppas att det funkar ändå, det har ju varit en sån mild höst!



Nertryckta här lite i en del av trädgården som vi inte lagt nån tid på alls egentligen...  Så jag hoppas att det bara väller upp snödroppar här i vår, ni vet den där drömmen om en rufsig vildvuxen trädgård..



Har ni tagit in era olivträd ännu? Inte jag, tog in dem för tidigt förra året. Vi har fortfarande inte gjort nåt höstfix i trädgård eller uteplatser som ni ser... Dels tidsbrist men också lite att jag tänker att jag ska sitta där och dricka kaffe soliga höstdagar!


Har rullat köttbullar av 2 ton köttfärs, köksterapi och vi äter dem med pressad potatis och gräddsås ena dagen, gammaldags idealmakaroner och tomatsallad andra dagen och idag kanske en stark tomatsås och ris.



Motivation till att skura badrummet, en ny tvål som är en present från en vän.






Ni ser "A superior cleansing gel for hard-working hands" Jag kan lova att det kan kännas som höjden av välbefinnande med en lyxig handvål efter en dag i min bransch med femtioelva grusiga galonisar att dra av och på...

Men nu, imorgon är det fredag hörrni! Och efter allt fix här så ska jag ta en lång bloggrunda och imorgon börjar jag dagen med frukost på Grand hotel med min vän jag fick tvålen av! Och det ska bli en lååååånng frukost följt av en lååååång helg!

                                                                             Kram Jenny

23 kommentarer:

  1. Jag saknar också det där, att bara få tid att landa hemma.
    Håller tummarna för att dina lökar klarar sig. Kram.

    SvaraRadera
  2. Men så tufft att hänga jeansen sådär. Ja tänk vad med tips man får här i blogglandet. Hoppas du får en riktigt mysig helg. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Härligt att bara vara & ...
    Nu önskar jag dig en fin kväll/Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder! Jag tycker det var väldigt snyggt som du hänger jeansen...behöver nog en större garderob;-)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Gillar verkligen dina krokar till jeansen, både snyggt och praktiskt, åker direkt in i min inspirationsmapp. :-) Tanken är att jag skall få en walkincloset, när väl första barnet flyttar hemifrån, och då finns ju plats till ngt sådant här. :-) Kramizz laila

    SvaraRadera
  6. Snyggt attt hänga upp jeansen sådär, jag har funderat på en sån lösning och nu fick jag inspiration att göra något med det.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  7. Jag gillade också de korten från Tine K men har inte satt upp dem än. Har köpt ett nät/anslagstavla där jag kommer sätta upp ett par av dem blandat med lite annat smått och gott.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Åh va många glad bilder du bjuder på!! Nu blir jag sugen på att fixa med krokar och mindre sugen på att rävsa upp löven :) Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Nix jag har inte tagit in mitt olivträd än men det börjar bli dax. Kanske i helgen. Smart att hänga upp jeansen sådär....Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Vad mysiga bilder du bjuder på! Jag älskar också att få ha tid och gå hemma o pyssla. Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Just det olivträden...de måste in... Läckert med jeansen på krokar. Ha nu en mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Vilket roligt hemmafix! Spännande med alla lökar. Jag har också planterat massor! Hoppas hoppas!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder! Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Här kom nog olivträdet in för tidigt i år. Vem kunde ana att det skulle bli en så lång och mild höst. Ha det så mysigt på långfrukosten.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Shiiit vilken fin plankbit i badrummet! Den gick jag igång på! Älskar såna. Kul att du gillade korten från eventet! Mysigt med frukost på Grand.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  16. Min garderob ser ut som ett bombnedslag men att se din fina så får jag ta mig i kragen och fixa ordning
    Det är skönt med hemma helger! Vi har ju mycket hockey (vilket jag också tycker är roligt) och det tar tid!

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  17. Vilka fina bilder! Håller med om att det är svårt att finna tid för fix hemma.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Det går säkert bra med lökarna, igår när jag
    åkte hem ganska sent var det 11 grader varmt.
    Korten skulle jag ha tokgillat också, det ser
    jag på det du visar.
    Kramar och ha en fin helg/AM

    SvaraRadera
  19. Så snyggt med jeansen, helt klart att dem ska tas upp och visas. Snyggt och skönaste plagget;)
    Härligt med hotellfrukost.
    Ha fina helgen, kram

    SvaraRadera
  20. Smart med jeanskrokar! Vilken trevlig frukost! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  21. Så snyggt att hänga upp jeansen på krokar, den idén tar jag med mig när vi såsmåningom ska bygga om lilla gästrummet till walkincloset :-))) Alltså dina recept här på bloggen, har fått så mycket matinspiration från dig, har provat flera av dem och allt är jättegott! Tusen Tack för att du delar med dig. Är lite dålig just nu på att lämna kommentarer, ja blogga överhuvudtaget, men så är det ibland :-) Ha en fin söndag rara du! Kramen Paula

    SvaraRadera
  22. Jag har inte heller höststädat trädgården eller planterat klart alla lökar men jag tror det kommer att ordna sig ändå det är som sagt en varm höst så det blir lite förskjutet allting. Hoppas frukosten blev riktigt mysig - även om jag inte älskar frukost så älskar jag hotellfrukostar ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  23. Vi har haft en lång och fin höst så även här är det inte höstfixat ännu :).
    Jag är säker på att ni fick en lyxig frukost på Grand, såna dejter betyder så himla mycket!!

    Ha en jättemysig söndagkväll.
    KRAM Ulrica

    SvaraRadera