fredag 10 oktober 2014

Nybäddat



Godmorgon kära allihopa! Det är fredag, veckans bästa! Sitter och dricker kaffe och det enda jag hör är ett svagt ljud av tvättmaskinen. Inte så mycket sömn har det blivit inatt då det vankades AW med grannbrudarna igår kväll, men en massa energi påfyllt och träningsvärk i skrattmuskler!

Sedan sist har jag hunnit fylla år och min mamma tycker att jag alltid önskar mig lakan! Ja det gör jag, jag är betuttad av fina lyxiga lakan!





 
 
Så nu kom dessa skönheter till mig på min födelsedag, jag hade önskat just dessa. Jag tror att det är sommarsäsongens men i vårt sovrum vill jag ha det svalt, mycket svalt både temperaturmässigt och inredningsmäsigt och vitt med lite blått sommar som vinter.  
 


Förälskade mig i både mönstret och den blå tonen i bården.





Sammetsöverkastet från Day Home, fyndat på sommarrean har en liksom sliten look i sammeten som gör att den blå tonen blir en favorit hos mig.



Blått är min favorit! Alltid.



På min födelsedag provade jag att baka Leilas mazarintårta från hennes "A piece of cake"


Jag gjorde varianten med vaniljkräm, i boken beskrivs tårtan att smaka superlyxigt, precis som på konditori och det är verkligen den smaken som ett klassiskt konditoribakverk! En ljuvlig tårtbotten!


Mer än värd att testa om man går i tankar på att baka en födelsedagstårta eller bara vill baka tårta!




Jag vet inte hur det är hos er, men här kom fruktflugorna tillbaka efter att ha försvunnit...



Så att jag hivade ut alla snittblommor... Där står de nu ute i kylan och de får inte komma in.

Den här trädgården är inte höstfixad som ni ser! Allt står kvar, bara att slå sig ner i en korgstol!


Till och med flipflopsen står kvar och väntar på att få ta höstens sista iskalla dopp!

Nu ska jag äta mysfrukost med Pärlan som är sjuk hemma från skolan.

                                                               Happy Friday!

                                                                   Kram Jenny

25 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!
    Vilka härliga lakan och tårtan såg ju fantastisk god ut!

    Önskar dig en fin helg och hoppas dottern kryar på sig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vilken tårta, ser ju supergod ut! :-) Och grattis i efterskott. Kramizz och ha en bra helg och hoppas dottern känner sig bättre/Laila

    SvaraRadera
  3. Så vackert & gottit ♡ ...
    Stora Grattiskramar mé i efterskott!

    SvaraRadera
  4. Stort sent grattis till dig! Vackra lakan, perfekt present. Och den där kakan måste testas. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Grattis (lite så här efter). Jätte fina lakan och vilken god tårta. Ha en riktigt mysig fredag. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Men grattis i efterskott då! Alltid bra med nya tårtrecept. Lätt att fastna.

    Jättefina lakan. Verkligen fräscha.

    Ha en fin helg!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hej
    Snygga sängkläder du har bäddat med, vart är det köpta? eller det kanske stod i inlägget, ja ja hur som så var de fina, snyggt med blått och vitt.
    Önskar dig en skön Fredag och helg¨
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Grattis i efterskott! Så härligt "krispiga" (för att använda ett blogg-ord) ;) ) och frasiga lakan du önskat dig! Och fått :) Ser så härligt svalt och inbjudande ut att lägga sig i den sängen!
    Så fina bilder du bjuder på i övrigt!
    Kram på dig och ha en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  9. Hipp Hipp Hurra i efterskott :).
    Lakanen ser jättemysiga och gosiga ut. Det är underbart med nya lakan!!

    Ha en toppenhelg, tjejen!
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  10. Ett sent grattis!!! Så vackra lakan :) Ha en trevlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Grattiskramar i efterskott. Ditt sovrum inger verkligen en skön o mysig känsla o lakanen ser ljuvliga ut. Tårtan vet jag är fantadtiskt god för jag bakade den för ett tag sedan o den uppskattades av gästerna. Ha nu en riktig toppenhelg fina du. Tina

    SvaraRadera
  12. Grattis i efterskott. Helt ljuvliga lakan du fick, så
    vackert med den blåmönstrade bården. Hela
    sovrummet är vackert och lugnt. Jag har nog fått
    samma virus som Pärlan, dunderförkylning!
    Kramar och trevlig helg/AM

    SvaraRadera
  13. Vilken fin tårta och superhärliga lakan. Vilket märke är det på lakanen? Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Vilket fint och ljust sovrum, vårt ska ju får en makeover nu men maken vill ha det murrigt och mörkt så vi är inte överens om nåt.....suck !! Grattis i eterskott också, tårtan såg ju helt underbar ut.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  15. Grattis i efterskott. Underbara bilder. Tårtan ser ju bara för god ut. Kram.

    SvaraRadera
  16. Grattis, lite sent men ändå :) Nybäddat är ljuvligt att krypa ner i.
    Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  17. så fint och så god kakan ser ut
    Ha en fin söndagskväll
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Grattis i efterskott! Älskar stråväskan! Ha det gott!

    SvaraRadera
  19. Hipp hipp hurra!! Många grattis:)
    Såå fina lakan du fick. Håller med, det är rena lyxen att krypa ned i nytt och fräscht:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  20. Puss o Grattis i efterskott! Underbar tårta!!

    Vackra påslakan! Har lika dana men med grålila brodyr! Ditt överkast är lovely!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  21. Ett STORT grattis i efterskott !!!!!!!
    Och visst är det uuunderbart med nya lyxiga lakan = )))
    Och speciellt Himla ; )
    Jag blir alldeles tokig av allt gott jag ser här inne och du är såå duktig på både mat/bak och dukning.
    Älskar verkligen dukningen med dom udda linne servetterna = )
    Hoppas att ni får en fin vecka och att Pärlan har kryat på sig.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  22. En massa grattiskramar i efterskott skickar jag till dig! Sol fyller ju år om 2 veckor och jag blev väldigt sugen på att baka den där tårtan som du visar. Har du lust att dela med dig av receptet och hur du gjorde?:)) Du är ju liksom den bästa jag vet på att få mat och bakverk att se helt oemotståndliga ut!

    Älskar alla dina fina blå nyanser i sovrummet!

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  23. Lyxigt med nya lakan :) Och grattis i efterskott, fast minns inte om jag redan skrivit det *haha*
    Stor kram

    SvaraRadera
  24. Jättefina! Jag skulle behöva en rejäl uppgradering av lakan! Men jag unnar mig aldrig det, så bra ide att önska sig i present :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  25. Alltså åh, vilket mysigt sovrum!

    SvaraRadera