måndag 24 mars 2014

Tre födelsedagar och en loppis


I helgen har vi varit hos min familj i min lilla hemstad och firat tre födelsedagar. Vi gjorde en utflykt till bästa utflyktsmålet där. Loppis och underbart café, vi var så många så att vi bokade bord på lilla fiket för att säkert få plats!



Jag är den mest loppisfrälsta i familjen och var den enda som hittade något här i lördags.


Jag älskar känslan av att gå varv efter varv på en loppis och varje varv upptäcka nya saker!


Tre saker följde med mig hem.



Jag kan just nu inte få nog av såna här gamla glasburkar att ha som vaser, ju större desto bättre. Den här var lite mittemellan men den hade text i glaset vilket jag tyckte var underbart! Det har ingen av mina tidigare.


Fylld med mesta budgetfavvon nejlikor på lilla sidebordet i köket nu. Gillar dem bara mer och mer, nejlikorna. Att de ser lite så gräsiga och vilda ut.


En glasburk med kant till! Med blå text på!


Har nog tänkt att ha den också som vas men nu blev det som ljuslykta först.


En gammal sjukhusgrej säkert, tokgillar att texten just är blå eftersom jag alltid återkommer till blått i min inredning.


Till sist en bricka som i mitt tycke hade perfekt färg, form och patina. Kanske får den ta plats på matsalsbordet och samla ihop lite småsaker som står där. Dags för lite nytt där känner jag när jag ser det genom linsen.

Nu bloggar jag med ena handen och steker bacon med den andra! Dags att foka lite på maten om det ska bli nån middag här i huset denna måndag kväll! Det ska bli fullkornsspagetti med mandelpesto, knaperstekt bacon och mozarellagratinerade grönsaker!

Önskar er alla en fin vecka!
                                                                    Kram Jenny


17 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter så mysigt med alla som går på loppis, själv har jag nog inte tålamodet. Fina fynd fick du med dig hem. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Snygga glasburkar, glas är himla snyggt. Låter som en god middag, hoppas det blev bra;)
    Fin vecka till dig, kram

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fin burkar! Jag gillar också nejlikor mer och mer! Billiga och står sig länge, perfekt ju! =)
    Brickan var också väldigt fin! Passar hos er!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker du fyndat, själv hittar jag aldrig något på loppisar, har nog inte öga för det där.....mozarella är en favorit o äts både på längden o tvären. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Glasburkar kan man inte få för många av :-) Fina fynd du gjorde, brickan har så fin patina!!
    Ha en fin start på nya veckan! Kram Paula

    SvaraRadera
  6. Älskar att gå på loppisar, brickan var ljuvlig, ses imorgon kram Diana

    SvaraRadera
  7. Underbara saker du hittade. Loppis är toppen :)
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  8. Loppis är alltid roligt, det där spännande
    pirret när man går in och kollar. Fina
    glasburkar, och brickan ett toppfynd!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Såna fina fynd. Jag hade velat lägga beslag på den där fågelburen. Kram.

    SvaraRadera
  10. Så fina saker! Älskar loppisar. Bäst av dina fynd var glasvasen. Jag tycker också att nejlikor är fina. Kram

    SvaraRadera
  11. Åh så mycket fint!!! Brickan och glasburken med det blåa:) Wow!!!! Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Vilken rolig o mysig helg!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  13. Håller med, det bästa som finns är att gå varv på varv och upptäcka nya grejer!! Tokfina saker du hittade, stod ju Jenny på dem!!! :)

    Kram kram
    Petronella

    SvaraRadera
  14. Det var trevligt att se dig igen :-)
    Mysig kväll. . . Blev det den lilla jackan?

    Kram N

    SvaraRadera
  15. Jag med :) Loppisälskare till max :) Min man kan säga... men du har ju redan gått ett varv :) ett varv! vad är det.
    Fikan såg riktigt läcker ut.
    Steka bacon o blogga samtidigt, det är bra jobbat det :)
    Kramar
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Å jag är loppisgalen med, älskar att hitta fynden, de som vi alla ser olika på;)
    Härliga bilder och massa inspo här!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  17. Åååå jag har också kärlek till glasburkar... Fint med både ljus och blommor i!
    Loppisar här omkring är svindyra! Inget roligt de vet vad de ska ta betalt för!
    Önskar dig en trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera