måndag 26 november 2012

I lördags kväll blev jag förälskad...

Bild från Country Style
I dessa ljusstakar, Mikaela Willers Barockljusstakar i ljusaste turkos prydde borden på festen jag var på. Visst har jag sett dessa hur många gånger som helst tidigare, men aldrig i den här underbara färgen. I tanken bor det redan två på vårt köksbord, kan jag vara så materialistsik att jag även önskar mig dessa av tomten? Önska sig får man ju, men han har inte med sig allt säger jag till barnen så det gäller väl även för mig!

Idag så har jag ägnat halva dagen åt att skrota runt härhemma och börjat ägna mig åt advent iallafall pyttelite. Jag har slagit in paket till flickornas paketkalender och sen ålade jag in under gästsängen och drog fram första julsaken!


Ett stort hjärta i trä som jag införskaffade förra året. Jag satte det bredvid gamla hästen vid matsalsbordet för där stod det förra året. Julen är inte röd i det här huset, den är vit med en massa julblommor och natursaker.

Jag har packat upp en kasse med lite shopping från Zarah home från semestern och piffat med nya tvålar som fanns i den. Jag gillar deras tvålar som har ett superbra pris. Nu finns ju gränser för hur mycket tvål man kan dra hem.




Men dessa och några till blev det!  Också två vita kuddfodral som låg och väntade i en fyndlåda, älskar såna lådor och kan stå och gräva hur länge som helst till min familjs förtret!


De fick en plats i blocketfyndade Ektorpsdivanerna. nu skriker flickorna på mat så att jag ska värma leftovers från söndagsmiddagen. Oxrullader efter Per Morbergs recept, med gräddsås och pressad potatis och gelé. Mums!

Sedan när dammet har lagt sig så ska jag greja lite, har fått ett uppdrag att fixa korgar som ska lottas ut på en mässa. Jag är inte helt på banan med det känner jag! Hoppas att kunna sjunka ner i soffan och se "Lykke" vid nio iallafall!

                   En fin start på veckan önskar jag er,

                                                               Kram Jenny

14 kommentarer:

  1. Dom är verkligen ursnygga dom där ljusstakarna!

    SvaraRadera
  2. Superfina och vilken härlig färg på dem!!! Förstår att du fick ha begär :-)) Ohhh vad snyggt det är med liggande brädväggar som ni har, försöker få maken att vi ska sätta upp detta i vårt trapphus och tv-hörna :-)) Ha en fin kväll!! Kraaaam Paula ( tackar så mycket för grattis hälsningen )

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint! Jag riktigt känner hur gott tvålen doftar! Hästen är alldeles underbar!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår din förälskelse..jag ska prata med tomten !
    Du visar så mkt annat fint oxå..tvålarna och kuddfodralen..mums !!
    Håller med Paula..det är så fint med liggande panel så som ni har..blir oxå sugen.

    Kramen till dej !!

    SvaraRadera
  5. Vad fint du har hemma! Ljusstakarna har jag i silver men har inte funnit plats för dem, men de är väldigt fina! Kul att läsa dina svar nedan, läsa mer om dig! Kramkram Nilla

    SvaraRadera
  6. Åååå jag älskar Zara home! Vi var i Barcelona för två års sedan och jag gick loss därinne så myckt fint dom hade, och ja min man sa "Jag väntar på utsidan, ta den tid du behöver" hehe Han fick vänta!

    Sen gillar jag även Zaras barnkläder, helt i min smak till killar :-)

    Jättefina ljusstakar

    Ha en fin tisdag
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad fint du börjat pynta! Tvålarna på badkaret skulle jag inte tacka nej till! Du jag kommer inte heller ihåg hur man sticker, men önskar jag gjorde det!
    kram Helena

    SvaraRadera
  8. Ang adventsiffrorna jag köpt t ljusen No 1-4 så är dom från Ib Laursen :)

    Ha en go kväll
    Sandra

    SvaraRadera
  9. Kanonfina ljusstakar - har inte heller sett dem i den färgen tidigare.
    Klart du ska önska dem från Tomten =)

    SvaraRadera
  10. Ljusstakarna är verkligen superfina..helt in min färg och smak :) Säg du bara till tomten så kanske de dyker upp på ditt köksbord ;O)))

    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  11. De där ljusstakarna är jättefina, underbar färg!

    Åh jag gillar också Lykke, en av veckans få höjdpunkter på tv enligt mig.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Ljusstakarna är lovely .Vad fint du har gjort.Home made fomen hittar du på Åhlens kram Diana

    SvaraRadera
  13. Härligt med en massa väldoftande tvålar, det kan man nog inte få nog av och hjärtat var gulligt passade väldigt bra ihop med hästen ;) Håller tummarna att tomten är extra snäll mot dig i år!!!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  14. Jamen, kan inte jag få flytta in hos dig ett tag.... Äta goood mat och sitta och jäsa i din fina, fina soffa!
    Please....

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera