söndag 2 september 2012

I trädgården ikväll









Ikväll var det då premiär i uteduschen! Den blev klar idag, kanske var det inte tänkt att premiären skulle varit i september men allt tar ju längre tid att fixa än vad man har tänkt! En liten varmvattenberedare har vi satt dit så att vi slipper att ta det iskallt iallafall! Jag tycker att själva duschen sticker upp lite för högt över insynsskyddet, bara några centimeter sådär, jag kan vara ganska petig ibland... Maken säger att jag får välja på den perfekta höjden eller att han ska kunna stå i duschen. Ja det tål ju att tänka på!

Sen har jag tittat till min ros och klematis som båda nu slokar betänkligt... Kan det vara så att jag kan tänka lite hoppfullt att de är pigga igen till våren? Nån som har någon teori? Jag har verkligen vattnat efter alla vattningstips jag fick på Zetas och så... Eller är de körda rentav? Jaa då har jag iallafall mitt rostiga ruffa galler som blommorna skulle klättra på. Jag har ett starkt behov av gammalt, slitet och rostigt att kombinera till det nybyggda. Saker som har en historia, ja inte kanske just det här gallret ifrån stora byggvaruhuset då men ni vet... Jag vill inte ha nytt till nytt!




Inte en så munter syn just nu, vi står både jag och maken och stirrar på den stackars rosen, det kändes väl kanske lite som ett ålderstecken när vi gjorde det... Ja men jag ger mig inte här ska det så småningom växa helt vilt!


Nu laddar vi för en ny vecka, men först förlänga helgen med en film!

                    Ha en fortsatt fin söndagskväll!

                        Kram // Jenny

4 kommentarer:

  1. Men vilken fiin utedusch, vad lyxigt att ha en sådan! Sedan måste jag säga, vilket jättefint hus ni har!

    Skrattar lite grann, det där med maken, känner såå väl igen mig själv. Ofta tycker jag en sak, och kanske inte riktigt inser det mest praktiska... Vad gäller rosen och klematisen så tror jag absolut att den repar på sig till våren!

    Kram och godnatt
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Den blev superfin, duschen! Va härligt det är det bästa som finns att duscha ute med varmt vatten.
    Ge rosen gödsel, köp hönsgödsel eller lägg på 5 cm kogödsel. De har två månader minst kvar att växa på och precis efter de har blommat ut är de rätt tröga men sedan efter någon veckan ska de, om de mår bra, börja skjuta nya skott och växa på sig. Den ser ut som om den saknar näring och kanske att den har rost, men prova först att gödsla och sluta vattna ett tag, det från himlen räcker bra. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ha en utedusch! Jag älskar lantliv och hade gärna haft lite mer av den varan i vardagen. Åh en varm dusch i det fria när det duggar och är lite xmåkyöigt i luften, så alldeles underbart:)

    Ha en mysig kväll,

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Vad häftigt med en dusch ute!! Och snygg var den oxå :D
    Hoppas det löser sig med rosen... Jag vill oxå ha rostigt i min trädgård... men är inte riktigt där än, vi ska fixa altan till våren...sen ska jag försöka få till en trädgård...

    Kram Anki

    SvaraRadera