tisdag 14 augusti 2012

Så kär i den nya lampan








Den här åkte hem i min famn från auktionen i helgen, jag la inte märke till den från början. Jag sa sen till J att han skulle gå och kolla på den där lampan "fast inte hos oss". Sen precis innan den ropades ut så kände jag att den skulle bli perfekt på sidebordet i vardagsrummet och bryta lite med! Så den har flyttat in för att stanna, jag går förbi och tittar på den lite då och då! Vi har dessutom lampbrist märker vi varje höst när det börjar mörkna.

Lampan som tidigare stod på sidebordet sen bara i försomras då den flyttade hit från TVrummet flyttade nu ner i sovrummet!



Den tidigare spruckna ikea-porslinspjäsen som stod där åkte ut men detta är jag inte helt hundra på, lampan tar så mycket av hela fönstret och rummet. Det kan hända att den byter plats strax igen! Lampbyte innebar också lite flytt av växterna, jag bär ständigt runt på krukorna här!

     Nu ska vi ta en tidig kväll Ärtan och jag med ett bad, sagor och sooova. Stora tjejerna tillbringar 
     sista sommarlovsveckan i Småland. Lite tomt här hemma men mysigt att kunna ha lite egentid 
     med Ärtan.


                     Ha en fin kväll  //  Kram Jenny
                           

3 kommentarer:

  1. Underbar lampa du är ju proffs! Skicka en bild på rosen kanske jag kan hjälpa. Rosor vill både ha mycket och lite vatten. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vilken trevlig blogg! Superfin lampa, men jag blir lite nyfiken på vad det är för klängväxt du har vid den? Tyckte den var väldigt fin med de nätta bladen, och lite annat än murgröna som annars är så vanligt. Tack på förhand för svar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna! så kul att du har hittat hit! Det är Plättar i luften på en båge, en av mina absoluta favoriter! Har såna lite överallt!

      Kram Jenny

      Radera