söndag 26 augusti 2012

Inspiration till flickornas rum

Jag måste verkligen ta tag ordentligt i flickornas rum... De kommer varje dag med nya planer, framför allt med vad de vill bli av med! Den ena vill inte ha kvar dockkläder och dockskor, den andra vill ha in det på sitt rum. Den tredje vill bli av med barbies, vilket en annan vill ha in osv
Det är bara det att förvaringen är så anpassad efter deras rum så det blir en hel del fix. En del ska målas också, det mesta blir ju vitt här i huset men jag funderar på att ta ut svängarna lite och låta något bli lite pastelligt!

Har letat inspiration till deras rum på Sköna hem.






Jag är så förtjust i zinkhyllorna på nedersta bilden, jag tror de är från Granit. Tror dock inte att de finns kvar. De hade varit perfekta i Pärlans rum över hennes säng.

Skrivbordet och stolen på andra bilden gillar jag också mycket, ropade in ett ljusgrått jugendskrivbord till Pärlan i somras och även ett jättesöt almogestol med armstöd. Den ratade hon, men då kunde Sessan tänka sig den så då får nog hon den till Pärlans gamla barnskrivbord och Ärtan får Sessans gamla skolbänk. Mycket att pyssla med, nu ska jag dock sova. Kräftskiva igårkväll, jättekul men lite för lite sömn då jag stod och hängde vid fotbollsplan redan 8.15 i morse...

                Ha en fin söndagskväll, jag säger redan godnatt!

                           Kram Jenny

2 kommentarer:

  1. Andra bilden äääälskar jag! Precis sån stil, romantik blandat med rå industri. Tapeten är underbar och järnsängen, ja, den var fantastisk!

    Jag längtar så efter den dag vi flyttar till större och barnen får var sitt rum:) Då äntligen skall Sol få sitt prinsessrum och Livio sitt prinsrum:):) För tillfället gör jag det bästa av situationen och mixar lite...

    Ha en fortsatt fin kväll,

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte lätt... Mina flickor delar rum och vi har valt en rosarandig tapet, ganska klassisk som passar alla. Men åh, vad fint med ett jugendskrivbord!

    Vilka fina inspirationsbilder du bjuder på!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera