söndag 12 augusti 2012

Första stolen till min uddasamling


Vilken auktion jag tillbringade hela dagen på igår, mannen och flickorna också en stor del av dagen!Det är den bästa sommarutflykten med hela familjen på auktion på en picknickfilt med välfylld korg! Många godbitar fanns det också  den här gången att försöka erövra till vrakpris...

Jag visar bara en sak här lite snabbt nu för den här kvällen gled mig helt ur händerna... Den här vackra 1800tals-stolen med sån där "nätsits" blev vår för 70 kronor! Jag älskar formen, den ska bli vit för att passa till matbordet som är mörkbrunt men jag hoppas sen att hitta stolar som har fin patina och inte behöver målas.

En gammal fin däckstol som jag inte hann fotografera innan det skymde följde också med, helt underbar! Den ska vi ha inne, också vid matbordet jag känner på hur den funkar vid kortändan nu, där vi har Ärtans barnstol. Hon är för stor för den egentligen, hon får sitta på den för att vi har lite svårt att släppa att vi inte har nån sån liten längre...

Så lite annat smått och gott, vi proppade bilen till max igår! Ni får snart se!

Det är ju dock så att man måste skiljas från något för att nytt ska komma in så en byrå rök på Blocket i förra veckan.

Nu måste jag sova!                  //Kram Jenny

2 kommentarer:

  1. Vi skall gå på auktion på lördag och det skall bli så kul! Skall bli kul att se vad du mer fick med dig hem:)

    Ha en fin kväll,

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande! Var va ni nu då? Kram

    SvaraRadera