måndag 7 maj 2012

Tid att njuta



Jag har inte varit här på några dagar, jag har varit i Italien. En av mina käraste vänner bor där nu, så vi åkte dit jag och två andra kära vänner. Vi har haft en underbar helg med mycket påfyllning av energi!

Idag efter jobbet så hade jag ingen barnlogistik! Det händer typ aldrig så jag passade på att stjäla ännu mera njut-tid. Kaffe och nytt matmagasin på altanen, senaste nummret av lantliv mat och vin hade kommit, med så mycket som lät så ljuvligt gott... Vad sägs till exempel om en liten sommarkompott med jordgubbar, fiskburgare med kaprismayo, olivskorpor eller biskvier med hallonkräm och hur mycket annat som helst. För att inte tala om bufféerna, jag vill bara börja planera mingelfest direkt...

Kanske också lite för att jag har nya underbara bestick med mig hem från Italien...



Kärlek vid första ögonkastet, kommer från Zara home så att priset var också att förälska sig i. Längtar efter att få duka med dessa...

Mycket tid tvättstugan ikväll krävde snabb middag, en av mina snabbaste vardagsfavoriter är Anna & Fanny Bergenströms tonfiskpasta; fräs en finhackad röd chili tillsammans med en burk sardeller och en finhackad stor vitlöksklyfta i olivolja i 2-3 minuter, spara lite olja från sardellerna. Tillsätt 2 burkar mosad tonfisk i olja (fast utan oljan!) och lite sardellolja. Låt bli genomvarmt, blanda med en rejäl bunt hackad bladpersilja. Jag tycker att vanlig klassisk spagetti är godast till! Detta är ingen barnmat så samtidigt med detta så får man fixa en liten skinksås! Om man inte har allätarbarn vill säga!




Fruktsallad till dessert, jag har alltid nånting som jag är helt fast i som jag äter varje dag i perioder och just nu är det fruktsallad... morgon, middag, kväll.



Nu ska jag tillbaka ner till tvättstugan sedan godnatt!    Kram Jenny

1 kommentar:

  1. Helt underbart! Jag älskar våra magazine, den här var ju så laddad med recept så man vet ju inte var man ska börja. Och du och jag har ju lite samma idéer, kolla mitt inlägg i torsdags :-)
    http://gardentalk.se/lyckan-av-ett-magazine/
    Kram

    SvaraRadera