tisdag 15 maj 2012

Dagens supersnabba middag


Sitter och fikar efter jobbet, det blev lite kaka över från vårt förmiddagsfika där. Jag kommer absolut att göra den här igen. Den var inte så söt, och passade därför jättebra som förmiddagsfika. Nu har jag klämt i mig två jättebitar idag och det var ju kanske mindre bra då...

Har massvis att fixa med nu så att vår middag blir en supersnabb biffsallad med få ingredienser från just Allt om mat´s "Köp hem 5"




                                      Ljummen biff- och paprikasallad.

4 skivor utskuren biff
3 paprikor
3 msk pinjekärnor
salt & svartpeppar
1-2 msk olivolja
2 msk balsamvinäger
1 påse blandad sallad ca 150 g

Detta är enligt receptet till fyra, jag brukar ta mer av allt!

1. Skär köttet i strimlor. Kärna ur och strimla paprikorna.
2.Rosta pinjenötterna i en torr het stekpanna tills de får färg
3. Krydda köttet med salt och peppar och stek hastigt i olja i het stekpanna. Tag upp det och fräs paprikan, lägg tillbaka köttet och krydda med balsamvinäger.
4. Lägg upp salladen på tallrikar och häll över biff och paprikastrimlor. Strö över pinjekärnor.

Barnen ska äta falukorv och makaroner, önskat av mellantjejen. Jag som jobbar med barn får min beskärda del av korv och pasta rätter tro mig... Så det äter jag inte hemma och serverar helst inte heller men hon älskar det så ikväll blir det så!

                          Kram Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar