fredag 27 april 2012

Vernissage på Pure













Igår kväll så var det vernissage på underbara butiken Pure and simple (www.pureandsimple.se). Johanna Weimer Blomberg ställde ut sina fantastiska fina tavlor. (www.johannaskonst.com)
Det blev ett ljuvligt möte mellan kläderna och konstverken, som om tavlorna var målade efter vårkollektionerna eller plaggen inspirerade av tavlorna... 

Jag har en jättevägg här hemma som är tom och som bara väntar på en tavla av Johanna, jag bara velar kring motivet, igår så blev jag otroligt förtjust i peacemärket och jag har strukit förbi min stora tomma vägg både en, två och tre gånger och tänkt mig ett jättestort sånt där och tänker att det vore fint trots att jag tänkt i andra banor tidigare...

Tavlorna hänger kvar på Pure ett tag så att jag kan verkligen rekommendera ett besök där. Vackraste konsten och shopping i finaste miljön.

Jag har inte packat upp min shoppingpåse från igår, jag njuter av att den får stå ouppackad ett tag så att jag kan njuta länge av lyxen att där ligger något vackert invirat i silkespapper något jag suktat efter ett tag...

Godnatt Kram Jenny


1 kommentar:

  1. Piece-tavlan är ju bara helt i underbar!! Ja drömma, drömma en dag ska jag också ha en. Kram

    SvaraRadera